Du är förblir och kommer alltid va den bästa


Dag 11 och 12 @ Sjukan

Mja.. Igår fick jag veta litegrann iallafall. Dom berätta att jag skulle få en ny röntkgen idag och mest troligt komma hem den 4 september, men ville inte lova nånting fören efter röntkgen. Nu på morgon har jag då varit och gjort röntkgen åde, vet inget än fören om nån timme eller två, kanske uppdaterar sen om det visar bra och allt blir som det borde. Annars vettefan om jag orkar. Hoppas bara att dom fattat här att jag ska på begravningen den femte även om jag måste mörda hela avdelningen och alla andra som är i vägen, vilket pappa lovat att hjälpa till med om dom inte släpper iväg mig.

Ibland får jag nån reflex att jag ska ringa dig, som nu...
det är svårt och komma ihåg att du faktiskt inte finns.
Att du inte sitter hemma och varvar pasians med korsord,
tidningar och telefonen, som vanligt, som alltid.
Fyfan, jag saknar dig.
Skulle göra vad som helst bara för och få iallfall ringa en gång igen.

Kanske var jag stark men farför dig var jag svag,
jag lever nu och här för det var du som gav mig skäl,
jag hoppas att du fattar hur det skär att inte ha dig här.


Jag saknar dig tusen varv runt jorden och tillbaka, fast det är endå inte nog
Vila i frid.

......

Nåja, Sofia var här igår hela dagen i stort sett, skönt med sällskap :) Spelade kort, såg tv, pratade, trixade ihop nå armband och bara fördrev tid. Sen somnade jag kring elva, ganska skönt och somna lite tidigare, nätterna har börjat bli så fruktansvärt långa när jag sitter vaken. Tror inte att det blir så livat sen idag, mormor och morfar skulle nog komma innan dom far till skellefteå, kanske inte allt för kul men jag överlever. Sen prata Sofia om och komma en sväng idag också så förhoppningsvis det blir lite spring här idag också. Sen är det helg igen, förra helgen var inte allt för positiv, det kom lite folk på lördagen men annars var jag mest här med mig själv, mamma var också här lite men det är inte så intressant..

Allting känns baklänges och fel, men endel stunder känns det mer rätt och bättre än på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0