A home at the end of the road


Dag 18 @ Sjukan

Min sista hela dag på det här stället.. lär nog dröja ett bra tag innan jag kommer tillbaka frivilligt. Får åka hem kring nio-tio imorgon, ska bara äta frukost och prata med läkaren sen ska Madde komma och hämta mig. För övrigt känns det som att halva dagen idag borde ha gått, har varit vaken sen fem imorse, som i förrgår! Vissa nätter sover jag uppåt 13 timmar vilket är skönt, men det kommer igen oftast natten efter, men inget och göra åt det. Börjar ju finnas lite och se på tv nu osv, så jävla kasst tidigt på morgon, typ nyhetsmorgon. Hur kul är det ? Får se vad som händer idag? Förhoppningsvis kommer det nån lirare och fördriver lite tid med mig sen idag/ikväll så det går lite fortare, tänkte försöka hålla mig vaken så jag somnar fort ikväll så det fort blir imorgon. Nåväl, ska gå och röka nu tänkte dra nån historia om att jag ska träffa pappa, men det kan ju inte vara så noga att jag har med mig nån ut osv. Om jag endå ska hem imorgon känns det ju inte så seriöst om dom inte släpper iväg mig själv i tio minuter. 

Efter imorgon väntar fredagen och begravning.. jag vet att jag måste göra det och jag innerst inne så vill jag göra det. Men jag gruvar mig och bävar för hur det kommer kännas, har aldrig gjort eller ställts framför nått liknande. Det är stort. Känns som att begrava en stor del av mig själv inte för all framtid men säkert för en viss tid. Jag kan inte prata om det än, det känns inte ens på riktigt än, det existerar inte i min värld att du är borta. Det gör bara inte det.

And you're singing the songs,
Thinking this is the life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0